Journalistieke praktijk ‘Den Triangel’ FRA

  • Wat heb ik gedaan?

Mijn opdracht was een derdejaarsstudent ondersteunen bij het maken van een reportage over Guido Joris, een journalist van Joods Actueel die zware kritiek had geuit t.o.v. een musical van Israëlisch/Palestijnse makelij.

  • Hoe heb ik het aangepakt?

Mijn opdracht bestond eruit om zoveel mogelijk over deze polemiek op te zoeken. Mijn belangrijkste bron hiervoor was het internet. Eerst verzamelde ik zoveel mogelijk informatie over Guido Joris en ging ik zijn achtergrond na. Verder zocht ik het eigenlijke artikel op. Ook bezocht ik verschillende fora op het internet waar veel verschillende reacties op deze polemiek te vinden waren.

  • Wat was er moeilijk, en hoe heb ik het opgelost?

Door omstandigheden was er maar weinig tijd voor deze opdracht. Daarom vond ik het spijtig        dat ik het interview met Guido Joris niet kon meemaken.

 

  • Wat vond ik er leuk, prettig aan?

Het was erg boeiend om je te verdiepen in een bepaald onderwerp. Op voorhand had ik hier wel eens over gelezen, maar ik kende de ware toedracht toen niet. Als je het dan van nabij gaat studeren begrijp je het pas ten gronden.

WJ

Plaats een reactie